İş

CMA CGM, yeni gemiler kapasiteyi artırmaya hazırlanırken potansiyel fiyat savaşının sinyalini veriyor

Nakliye kapasitesinde beklenen artış ve küresel ekonomik gerileme karşısında CMA CGM SA, navlun oranlarını düşürebilecek olası bir fiyat savaşına hazırlanıyor. Milyarder Rodolphe Saade ve ailesi tarafından kontrol edilen nakliye devi, üçüncü çeyrek kârında keskin bir düşüş olduğunu ve net gelirin %94 düşüşle 388 milyon dolara gerilediğini bildirdi. Şirketin kar marjı da önemli bir darbe alarak %46’dan %17,5’e düştü.

CMA CGM Mali İşler Müdürü Ramon Fernandez, denizcilik sektörünün iniş ve çıkış dönemleriyle açıkça görülen döngüsel doğasına dikkat çekti. Bu ihtiyatlı görünüm, şirketin mevcut 621 gemi sayısına ek olarak filosunu 100 yeni gemiyle genişletme planlarını açıklamasının ardından geldi. Bu atılım, sektörün, CMA CGM de dahil olmak üzere birçok şirketin yeni gemiler için rekor siparişler vermesine yol açan pandeminin neden olduğu dalgalanmanın ardından 2022’nin ikinci yarısında başlayan gerilemenin yansımalarıyla uğraştığı bir dönemde gerçekleşti. Bu gemiler artık hizmete girmeye başlıyor ve 2024 yılında yüzde 9 kapasite artışı bekleniyor.

AP Moller-Maersk A/S ve Hapag-Lloyd AG’nin geçen hafta yaptığı benzer açıklamaların da gösterdiği gibi, denizcilik bölümü daha geniş anlamda CMA CGM’nin endişelerini paylaşıyor. Her iki şirket de Maersk’in kârlılığı korumak için en az 10.000 kişiyi işten çıkarmasıyla zorlu piyasa koşullarını gerekçe gösterdi.

Bu zorluklara rağmen CMA CGM işini çeşitlendirmeye devam etti. Şirket, La Tribune gazetesini satın alarak medya varlıklarını genişletti ve bugüne kadarki en büyük satın alımını (Bollore SE’nin lojistik kolu) tamamlamak üzere.

Sektöre özgü sorunların yanı sıra dış ekonomik baskılar da sektör üzerinde baskı oluşturuyor. İki savaş, yüksek enflasyon oranları ve artan borçlanma maliyetleri küresel olarak tüketici harcamalarını ve iş güvenini zayıflattı. Bu faktörler, Saade ailesinin net servetinin Nisan ayında 33 milyar dolardan 19 milyar dolara düşmesine katkıda bulundu.

CMA CGM maliyetleri düşürmeye yönelik tedbirleri açıklarken, bunun işten çıkarmaları içerip içermeyeceğini belirtmedi. Şirketin stratejik hamleleri, önümüzdeki yıllarda denizcilik sektörünü yeniden şekillendirebilecek, giderek değişkenleşen bir pazar ortamında ilerlerken ortaya çıkıyor.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort